OGŁOSZENIE
Prezydent Miasta Bielska-Białej
ogłasza II przetarg pisemny nieograniczony na sprzedaż zabudowanej nieruchomości
położonej w Bielsku-Białej przy ul. Partyzantów 59
wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste na okres 99 lat
nieruchomości gruntowych stanowiących własność Gminy Bielsko-Biała
Oznaczenie nieruchomości dz. 289/12, dz. 289/13
obj. Kw BB1B/00056820/8
obręb Żywieckie Przedmieście
dz. 289/16, dz. 289/18
obj. Kw BB1B/00148173/9
obręb Żywieckie Przedmieście
Łączna powierzchnia nieruchomości 6438 m2
Przeznaczenie nieruchomości funkcja usługowa (z preferencją usług
gastronomicznych) i działalność sportowa (korty tenisowe)
Cena wywoławcza nieruchomości 2.625.000,00 zł
w tym:
grunt (dz. 289/12, dz. 289/13) 412.500,00 zł
grunt (dz. 289/16, dz. 289/18) 975.000,00 zł
zabudowania 1.220.644,50 zł
składnik roślinny 16.855,50 zł
Wysokość wadiumXXXXX263.000,00 zł
1. Dla terenu nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Zgodnie z Uchwałą Nr XIX/487/2012 Rady Miejskiej w Bielsku-Białej z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Bielska-Białej – ww. nieruchomości znajdują się w obszarze oznaczonym symbolem U, tj. obszar koncentracji funkcji usługowej oraz w strefie ochrony elementów.
Budynek położony przy ul. Partyzantów 59 posiada cechy obiektu zabytkowego i objęty jest ochroną konserwatorską – ujęty jest w Gminnej Ewidencji Zabytków Miasta Bielska-Białej oraz wpisany był do Gminnego Programu Opieki Nad Zabytkami Gminy Bielsko-Biała na lataXXXXX017. Budynek wolnostojący o dwóch kondygnacjach nadziemnych, z częściowym podpiwniczeniem. Od strony północnej, na parterze znajduje się weranda, z której możliwe jest zejście na teren kortów tenisowych, a od strony południowej parking oraz teren porośnięty drzewami. Powierzchnia użytkowa budynku usługowego wynosi 709,59 m2, budynku gospodarczego wynosi 14,61 m2 (łączna powierzchnia użytkowa budynków wynosi 724,20 m2).
Budynek wyposażony jest w instalacje: wod-kan., c.o. z możliwością podłączenia do sieci miejskiej, gazową, elektryczną siły i światła. Na terenie działki 289/13 usytuowane są sieci ciepłownicze będące własnością P.K. „Therma”:
- bezkanałowa magistralna sieć ciepłownicza 2 x DN 600 z kablem telemetrycznym ułożonym pomiędzy rurociągami,
- nieczynne kanałowe wodne sieci ciepłownicze.
Nieruchomość jest wolna od obciążeń.
I przetarg pisemny nieograniczony przeprowadzono w dniu 1 grudnia 2017 r.
2. Ustala się harmonogram przeprowadzenia remontu konserwatorskiego budynku następujących terminach i zakresie:
- remont dachu i elewacji – do 2 lat od dnia zawarcia umowy notarialnej,
- pozostałe prace remontowo-konserwatorskie – do 3 lat od dnia zawarcia umowy notarialnej.
Zakres prac remontowo-konserwatorskich i terminy ich wykonania nabywca określi w harmonogramie prac, który będzie stanowił element umowy notarialnej. Terminy przeprowadzenia remontu podlegają ujawnieniu w dziale III Księgi wieczystej urządzonej dla przedmiotowej nieruchomości.
3. Nieruchomość przeznaczona jest do zbycia na cele:
- związane z działalnością sportową - korty tenisowe – dz. 289/16, dz. 289/18,
- usługowe (z preferencją usług gastronomicznych) – dz. 289/12, dz. 289/13.
4. Pisemna oferta powinna zawierać:
a) imię, nazwisko i adres oferenta albo nazwę lub firmę oraz siedzibę, jeżeli oferentem jest osoba prawna lub inny podmiot,
b) datę sporządzenia oferty,
c) oświadczenie, że oferent zapoznał się z warunkami przetargu i przyjmuje te warunki bez zastrzeżeń,
d) oferowaną cenę (wyższą od ceny wywoławczej) i sposób jej zapłaty (w przypadku ustalenia odrębnie cen zabudowań, gruntu oraz składnia roślinnego, należy przyjąć proporcje zachodzące między nimi w cenie wywoławczej),
e) proponowany sposób realizacji dodatkowych warunków przetargu określonych w specyfikacji, tj. koncepcję zagospodarowania i użytkowania budynku (program użytkowy) oraz termin wykonania remontu obiektu wraz z harmonogramem prac, który będzie stanowił element umowy notarialnej,
f) kopię dowodu wniesienia wadium.
5. Osoby zamierzające uczestniczyć w przetargu powinny złożyć ofertę w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem i adresem oferenta lub nazwą albo firmą oraz siedzibą, jeżeli zgłaszającym jest osoba prawna – w terminie do 21 maja 2018 r. w sekretariacie Wydziału Mienia Gminnego i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej, pl. Ratuszowy 5, pok. 202 (II piętro) od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu Miejskiego. Na kopercie należy zamieścić oznaczenie i adres nieruchomości.
6. Otwarcie ofert nastąpi przy udziale oferentów w dniu 25 maja 2018 r. o godz. 10:00 w sali nr 208 (II piętro) w gmachu Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej przy pl. Ratuszowym 5.
7. Nieruchomość można obejrzeć 19 kwietnia 2018 r. oraz 10 maja 2018 r. w godz. 10:00 – 10:30.
8. Wadium należy wpłacić nie później niż do dnia 21 maja 2018 r. przelewem na konto: Urząd Miejski w Bielsku-Białej Wydział Finansowo-KsięgowyXXXXX638 Pekao S.A. Oddział w Bielsku-Białej. Potwierdzeniem wpłaty wadium jest wpływ pieniędzy na konto Urzędu w wyżej podanym terminie.
9. Wadium zwraca się w terminie do 3 dni od daty przetargu, a wpłacone przez uczestnika, który przetarg wygrał zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości. Wadium ulega przepadkowi w razie uchylenia się uczestnika, który przetarg wygrał, od zawarcia umowy notarialnej.
10. Opłaty roczne z tytułu użytkowania wieczystego działek nr: 289/12, 289/13 wynosić będą 6 % od ustalonej w drodze przetargu ceny gruntu, stosownie do Uchwały Nr XV/347/07 Rady Miejskiej w Bielsku-Białej z dnia 18 września 2007 r., zmienionej Uchwałą Nr XXIV/635/2008 z dnia 29 kwietnia 2008 r., z tym że pierwsza opłata za oddanie ww. nieruchomości gruntowej w użytkowanie wieczyste wynosić będzie 25 % tej ceny – zgodnie z Zarządzeniem Nr ON.0050.2231.2017.MGR Prezydenta Miasta Bielska-Białej z dnia 26 maja 2017 r.
11. Opłaty roczne z tytułu użytkowania wieczystego działek nr: 289/16, 289/18 wynosić będą 1 % od ustalonej w drodze przetargu ceny gruntu, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 121 ze zm.), z tym że pierwsza opłata za oddanie ww. nieruchomości gruntowej w użytkowanie wieczyste wynosić będzie 15 % tej ceny – zgodnie z Zarządzeniem Nr ON.0050.2231.2017.MGR Prezydenta Miasta Bielska-Białej z dnia 26 maja 2017 r.
12. Do ww. opłat zostanie doliczony podatek VAT określony zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1221 ze zm.) sprzedaż ww. budynku oraz składnika roślinnego podlega zwolnieniu z podatku od towarów i usług.
13. Wysokość opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntu podlega aktualizacji nie częściej niż raz na 3 lata, jeżeli wartość tej nieruchomości ulegnie zmianie.
14. Zaoferowaną kwotę za składnik budowlany i roślinny oraz pierwszą opłatę za oddanie nieruchomości gruntowej w użytkowanie wieczyste powiększoną o podatek VAT należy uiścić w całości przed zawarciem umowy sprzedaży nieruchomości i oddania gruntu w użytkowanie wieczyste.
15. Opłaty roczne za użytkowanie wieczyste gruntu wnosi się przez cały okres użytkowania wieczystego, w terminie do dnia 31 marca każdego roku, z góry za dany rok bez wezwania.
Od nieuiszczonych w terminie opłat naliczane będą ustawowe odsetki za zwłokę. Co do wskazanych obowiązków płatniczych nabywca zobowiązany jest do złożenia w akcie notarialnym oświadczenia o poddaniu się egzekucji z art. 777 § 1 pkt 4 Kodeksu postępowania cywilnego.
16. Użytkownik wieczysty gruntu oraz właściciel zabudowań i składnika roślinnego będzie zobowiązany do ponoszenia wszelkich świadczeń publicznych związanych z nabytą nieruchomością.
17. W przypadku niedotrzymania któregokolwiek z ustalonych w harmonogramie terminów remontu budynku Gmina może – zgodnie z art. 63 ust. 2 i 3 ustawy o gospodarce nieruchomościami – ustalić dodatkowe opłaty.
18. W przypadku niedotrzymania terminów remontu budynku oraz w razie użytkowania nieruchomości w sposób oczywiście sprzeczny z jej przeznaczeniem zbywcy przysługuje prawo żądania rozwiązania umowy użytkowania wieczystego przed upływem ustalonego okresu stosownie do art. 240 Kodeksu cywilnego.
19. W przypadku rozwiązania umowy użytkowania wieczystego z przyczyn leżących po stronie nabywcy, Gmina zobowiązana będzie do zwrotu jedynie kwoty faktycznie poniesionej z tytułu nabycia budynku oraz składnika roślinnego oraz udokumentowanych nakładów koniecznych, poczynionych przez nabywcę na nieruchomość, zgodnych ze sporządzoną i zatwierdzoną dokumentacją remontu konserwatorskiego.
20. Gmina zastrzega sobie prawo odkupu stosownie do art. 593 Kodeksu cywilnego, które podlega ujawnieniu w księdze wieczystej urządzonej dla przedmiotowej nieruchomości.
21. Koszty zawarcia umowy notarialnej ponosi nabywca.
22. Z dodatkowymi warunkami przetargu ujętymi w specyfikacji można zapoznać się w Urzędzie Miejskim w Bielsku-Białej w Biurze Obsługi Interesanta (budynek przy pl. Ratuszowym 6, parter, stanowisko nr 4, tel.XXXXX806) lub w Wydziale Mienia Gminnego i Rolnictwa (budynek przy pl. Ratuszowym 5, II piętro, pok. 213, tel.XXXXX230) oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej.
23. Prezydent Miasta może odwołać ogłoszony przetarg z ważnych powodów.
24. Przetarg może zostać zamknięty bez wybrania którejkolwiek z ofert.
Specyfikacja istotnych warunków przetargu: Adres www ukryty/attachment/569
Kontakt:
Urząd Miasta Bielsko-Biała
tel:XXXXX806
Adres email ukryty
Oferta wysłana z programu dla biur nieruchomości - asariWEB
Lokale komercyjne na sprzedaż Bielsko-Biała
Lokale komercyjne lokale usługowe na sprzedaż Bielsko-Biała
Lokale komercyjne 1 pokojowe na sprzedaż Śląskie, Bielsko-Biała